VÉGSEBESSÉG

(Scratch)

Buliban vagyok, nagy szar az egész!
Nem hallok semmi nekem való zenét.
Megkérdezem magamat: Mit keresek itt? (Ugyan má')
A válasz: Semmit!
Hát, ott hagyom az egészet a faszba,
Kivonszolom magamat az aszfaltra.
Ott áll az én négykerekű járgányom,
Beülök és boldog leszek a látványtól!
Mit lát a szemem? Kazetták tömkelegét.
Betehetek végre valami zenét!
Beizzítom a motort, aztán rajt!
Az okos ember lassan hajt!
Úgy megyek, mint egy csiga, élvezem a zenét,
Nem érdekel a sebesség.
Üvölt a rap, a magnó kakaón,
Nem csodálnám, ha szétesne az autóm.

(Scratch)

Egyszer csak úgy gondolok, mást kéne tenni,
Zenét otthon is lehet nyomni.
Hát, kikapcsolom a magnót, a motort hallgatom,
A biztonsági övet bekapcsolom.
Szerencsére az idő későre jár,
Nem működnek a rendőrlámpák.
Én elindulnék, de stop táblához érek,
Körülnézek, majd a gázra lépek.
Kipörög a kerék, nagy nyikorgás,
Megkezdődik a nyomulás!
Gyorsul az autó, mint egy rakéta,
Süppedek az ülésbe, mint homokba a tégla.
...hangon pörgetem a motort,
Fordulatszámmérő 6000 fölött mozog.
Villámgyors váltás, gyorsulás, váltás,
Csúcs ez az érzés és nem más!

(Scratch)

Éjjel van, kihaltak az utcák,
Nem látnak a flaszteron már sárgák.
Már bőven száz fölött haladok,
Bízom benne, hogy életben maradok!
Egyenes úton száguldok,
Élvezem a sebességet! Nyomom, nyomom!
Úgy látszik a zsaruk alszanak valahol,
Nem baj, úgy is a ....................
Hopp! Itt be kéne fordulnom.
1-2, vissza kapcsolok.
Nagy lassulás, felbőg a motorom,
Motorfékhez a féket adagolom.
Kanyarodok, sodródok rendesen,
A gázpedálra egy kis hangsúlyt fektetek.
Mindjárt izgisebb a dolog,
Megcsúszok, de tovább robogok.

(Scratch)

Kanyargok össze-vissza,
Járom az utcákat ide-oda.
A városhatárának közelébe érek,
Amikor az útra egy gyalogos lépett.
Én hülye épp, hogy kikerülöm szegényt,
De semmi gond, hisz én vagyok a szemét.
Őrült az iramom!
A várost a hátam mögött hagyom.
Nem zavar semmi, kanyarog a pálya,
Csak élvezem, nincs gondom másra.
Ötven kilométert lerongyolok,
Köhögni kezd majd leáll a motor.
Ránézek a műszerfalra,
Nincs már anyag a benzintankban.

- Hogy lehettem ekkora barom, hogy nem néztem azt a kurva órát?!

(Scratch)

Ott állok az út szélén csendesen,
Miközben a jobb kezemet lengetem.
Hüvelykujjam felfelé mutat,
Egy fényszóró világítja meg az utat.
Tovább hajt, szarik rám,
Én sem állnék meg azaz igazság.
Nem adom fel, stoppolok mindenkit,
Végre megállítok valakit.
Csőkanna és minden, ami kell,
Megtöltöm a tankot benzinnel.
Hát, vannak még rendes emberek,
Két liter benzint átengedett.
Igaz dupla áron, de nem érdekel!
Bepattanok és elégetek.
Padlón a gázpedál, megvadulok,
Megint száguldok!

(Scratch)


Szöveg: Grim Ace
Album: Üzenet
Előadók: Grim Ace & DJ Quick
Sorszám: #09
Megjelenés éve: 1999