GETTÓ

DR MAMMUT:
- Dope-T véleménye következik Magyarországról.
- Ismét rajtad a sort, hogy lökjed!

DOPE-T:
Én nem játszok! Mikor rám nézel, rájössz, hogy ez igaz.
Baszom a csőröd! Rám nincs vigasz!
Túl sokat akarok, túl sokat érek el,
Bulival múlik az életem, mert nem érdekel,
Hogy mi a napi politika,
Csak azt tudom, hogy a rap bika.
De a Rapülők, tik, a hiába hiszi azt a Geszti, hogy ő a legjobbja,
Legjobb vita, itt egy kritika: Szar vagy!
Lányok túl jó nevelést kapnak, ezért ők se rajongóim,
Egy fanatikus rapper vagyok, aki csóri.
Ha lesz pénzem, mert úgy döntöttem...
Nem vagyok Friderikusz, nem áll a fél ország mögöttem.
Röhögnének, ha hallanák, hogy meg döglöttem,
Mert elnéznek fölöttem.
De ez nem lesz így! Mert nem adom meg magam!
Megütsz, vissza ütök, és ez nekem csak egy újabb kaland...
Amit nevetve túl élek.
Csak bulizok és bulizok, mert túl rövid az élet!
Keményebb vagyok, mint a Berlini fal volt!
Számon mi lelkemen: az élet itt mindig szar volt!
Háromszáz ember a parlamentben csak azért vannak,
Hogy egymást szidják, és rontsák a közhangulatot.
Minden országgal összevesznek, ezért a magyar ember túsz,
Más országba mész, nem fogadnak be, nem szabadulsz!
Innen, és nem kérdés, hogy vágjon bele a sors keze!
Isten nem áldja meg a magyart, mert a töke tele van vele!
Mindig csak azt hallom, hogy nincs pénz,
Ha szerzek feketén, a bíró elintéz...
Egy beutalást, három évre Vácra.
Magyarország fejlődik! Még csak azt sem mondhatnám...
Hogy ez csak látszat, mert nem látok semmi jelet.
Politikusok élnek, mint hal a vízben, és közben jól kibasznak veled!
A múltat nem tudom, a jövőt nem látom,
Magyarország kezd oly lenni, mint egy nagy gettó!

-Szerinted?

DR MAMMUT:
- Dettó!

DOPE-T:
- És nem mondom, hogy ez jó.

- Kedves gyerekek!
- Ez a csúnya modorú bácsi, ez nem más volt, mint:

GRIM ACE:
- Dope-T!


Szöveg: Dr Mammut, Dope-T, Grim Ace
Album: Új sportok
Sorszám: #15
Kiadás éve: 1993